Wij zien graag tevreden huurders. De kwaliteit van onze dienstverlening heeft daarom continu onze aandacht. Het kwaliteitscentrum voor woningcorporaties (KWH) onderzoekt hoe de huurders onze dienstverlening waarderen. Bijvoorbeeld of wij reparaties goed afhandelen en of wij onze afspraken nakomen. We krijgen hiermee zicht op wat goed gaat én op wat beter kan. Veel huurders vinden dat wij het goed doen. Daarom ontvangt Woongoed Zeist het keurmerk KWH-Huurlabel.
Resultaten 2022
Het KWH onderzoekt de waardering van onze huurders voor de dienstverlening. Dat doen zij maandelijks. In onderstaande tabel zie je de resultaten van de onderzoeken in 2022.
2022 | |
Algemene dienstverlening | 6,8 |
Huur opzeggen | 8,0 |
Nieuwe woning | 7,5 |
Reparaties | 7,5 |
Onderhoud | 7,8 |
Deze resultaten zijn beoordeeld door de Commissie Kwaliteitsverklaringen (CKV). De CKV is bevoegd het besluit over de geldigheid van het keurmerk KWH-Huurlabel te nemen.
De CKV heeft vastgesteld dat de huurders van Woongoed Zeist tevreden zijn over de kwaliteit van dienstverlening en dat deze voldoet aan de uitgangspunten van het keurmerk KWH-Huurlabel.
Voor toekenning of verlenging van het keurmerk KWH-Huurlabel geldt:
- minimaal een cijfer 7,0 voor de onderdelen Huur opzeggen, Nieuwe woning, Reparaties en Onderhoud én
- minimaal 85% tevreden huurders per onderdeel. Een huurder is tevreden als hij gemiddeld een 6 (afgerond 5,5) of hoger geeft.
Altijd ruimte voor verbetering
Het keurmerk KWH-Huurlabel is twee jaar geldig. Het hebben van het KWH-Huurlabel betekent niet dat we stil blijven zitten. En ook niet dat alles perfect verloopt. Misschien ben je ergens ontevreden over? Laat het ons weten. Daarnaast nodigen wij je uit om altijd mee te doen als het KWH jou benadert. Er is altijd ruimte om beter te worden!