Je hebt een klacht over onze dienstverlening, onze producten of misschien heb je een probleem met een van onze medewerkers. Dat vinden wij heel vervelend. Jouw klacht kan een waardevolle tip voor ons zijn om het de volgende keer anders te doen. Laat ons weten wat jouw klacht is.
Steffie legt uit… De website Wonen.Steffie.nl legt op een eenvoudige manier uit wat je kunt doen met een klacht over het onderhoud of de huurprijs. Je leert bijvoorbeeld wanneer je de Huurcommissie kunt vragen jouw huur of klacht te laten controleren.
Vind je dat wij jou niet correct behandeld hebben of heb je andere verwachtingen van onze dienstverlening? Bespreek jouw klacht met een van onze medewerkers, zoals de wijkopzichter of complexbeheerder. Of bel onze Klantenservice via het telefoonnummer (030) 693 66 00. Leidt dit niet tot een oplossing? Dan kun je het beste de volgende stappen nemen:
Stap 1: via Woongoed Zeist
- Meld jouw klacht via onderstaand formulier, per mail (info@woongoedzeist.nl) of stuur ons een brief (Postbus 135, 3700 AC Zeist). Leg uit waarom en/of over wie je ontevreden bent.
- Als je niet tevreden bent met ons antwoord of oplossing, dan kun je jouw klacht schriftelijk indienen bij de directie van Woongoed Zeist.
- De directie neemt de klacht in behandeling en nodigt je – indien nodig – uit voor een gesprek. Nadat de klacht ontvangen is, ontvang je een schriftelijke reactie van de directie.
Wij behandelen uitsluitend klachten die rechtstreeks bij ons gemeld worden. Woongoed Zeist reageert niet op berichten op bijvoorbeeld klacht.nl of klachtenkompas.nl.
Stap 2: via de Geschillenadviescommissie of Huurcommissie
Ben je niet tevreden over de afhandeling van jouw klacht door Woongoed Zeist? Dan kun je een klacht indienen bij de onafhankelijke Geschillenadviescommissie.
De Geschillenadviescommissie kan jouw klacht niet altijd in behandeling nemen. Bijvoorbeeld wanneer je nog niet schriftelijk een klacht hebt ingediend of de rechter jouw klacht behandelt.
Ben je het niet eens met (de verhoging van) de huurprijs? Of ben je het niet eens met de servicekosten die je moet betalen? Dan kun je terecht bij de Huurcommissie. Na de uitspraak van de Huurcommissie kun je eventueel nog naar de kantonrechter.
Stap 3: via de Huurcommissie
Over het advies van de Geschillenadviescommissie kun je niet meer in discussie met de Geschillenadviescommissie. Ben je ontevreden over het advies? Dan kun je naar de Huurcommissie. Of naar de kantonrechter.
Stap 4: via Commissie Governancecode Woningcorporaties
Ben je na stap 1 tot en met 3 nog niet tevreden? Dan kun je de gang van zaken voorleggen aan de Commissie Governancecode. Die toetst vervolgens of een van de beginselen uit de Governancecode is geschonden.
Ik heb een klacht
Ervaar je overlast van jouw buren? Klik hier voor meer informatie. Je kunt ook contact opnemen met onze wijkconsulent via het telefoonnummer (030) 693 66 00.