Let op: Je maakt gebruik van een sterk verouderde webbrowser waardoor deze website mogelijk niet goed functioneert, stap nu over op een moderne webbrowser.
Home / Ik huur / Huur en betalen / Huurachterstand

Huurachterstand

Jouw huur moet je altijd op tijd betalen. Wanneer wij de huur niet vóór de eerste van de maand ontvangen heb je een huurachterstand. In dat geval sturen wij je een betalingsherinnering. Je hebt dan nog vijf dagen de tijd om het openstaande huurbedrag te betalen. Je kunt jouw huur komen pinnen bij ons op kantoor of makkelijk betalen met iDEAL via het huurdersportaal Mijn Woongoed Zeist.

TIP: Heb je een probleem met het op tijd betalen van de huur? Bijvoorbeeld omdat je geen werk meer hebt door corona. Neem zo snel mogelijk contact met ons op.

Als je niet op tijd betaalt, krijgt je een aanmaning. Wanneer de betaling uitblijft en je geen contact opneemt met Woongoed Zeist, komen wij afhankelijk van de situatie, bij je op huisbezoek. Vervolgens schakelen wij een deurwaarderskantoor in.

Je ontvangt van de deurwaarder een allerlaatste schriftelijke waarschuwing: de voorsommatie. Dit leidt altijd tot extra kosten voor de huurder en kan in het uiterste geval leiden tot het beëindigen van jouw huurovereenkomst en de ontruiming van de woning.

Daarom zal Woongoed Zeist alles in het werk stellen om samen met je tot goede afspraken te komen.

Betalingsregeling

Heb je om welke reden dan ook een probleem met het betalen van de huur? Neem dan zo snel mogelijk contact op met de consulent verhuurzaken via het telefoonnummer (030) 693 66 02. Onze consulent helpt je graag met het zoeken naar een oplossing. Is het een incidenteel en tijdelijk probleem, dan kan er een betalingsregeling worden afgesproken. Hier zijn geen kosten aan verbonden.

Bij een betalingsregeling los je de achterstand in maandelijkse termijnen af, tot een maximum van 12 maanden. Vanzelfsprekend is jouw privacy bij ons gegarandeerd. In veel gevallen kun je snel en makkelijk zelf een betalingsregeling voorstellen. Ga daarvoor naar het huurdersportaal Mijn Woongoed Zeist.

Een laag inkomen? Regelingen, toeslagen en organisaties die je graag helpen

De Gemeente Zeist maakte het boekje: ‘Ik heb een laag inkomen’. Dit minimaboekje geeft informatie over regelingen en toeslagen waar volwassenen, jongeren en kinderen uit de gemeente Zeist een beroep op kunnen doen. Daarnaast bevat het boekje een overzicht van (vrijwilligers-)organisaties die inwoners met een kleine beurs op verschillende manieren gratis kunnen helpen en ondersteunen.

Sociaal Raadslieden

Heb je een vraag over belastingen, werk, wonen, inkomen, uitkeringen of schulden? Sociaal Raadslieden Zeist helpt.

Wat kunnen ze voor jou doen?

  • Informatie en advies
  • Een inkomens-check: we gaan na of je gebruik maakt van diverse regelingen en voorzieningen
  • Bemiddelen tussen jou en instanties
  • Invullen van formulieren (geen belastingaangiften)
  • Opstellen van een bezwaarschrift
  • Verwijzen naar andere hulp- of dienstverleningsinstantie

Kijk voor meer informatie en contactgegevens op de website sociaalraadsliedenzeist.nl

Schuldhulpverlening

Het bureau Schuldhulpverlening kan jou helpen als je, zonder hulp, zelf niet meer uit jouw financiële problemen komt. Bij het bureau Schuldhulpverlening kun je terecht voor bemiddeling bij schulden, schuldenregeling, schuldsanering, budgetteren en inkomensbeheer. Wanneer je een beroep wilt doen op één van bovenstaande vormen van hulpverlening, dan kun je hiervoor bij het bureau melden. Voor het indienen van een aanvraag is er dagelijks van 9.00 – 11.00 uur een telefonisch spreekuur via het telefoonnummer (030)  692 95 05. Ook kun je een e-mail sturen naar schuldhulp@rsdkrh.nl.

Jouw mening vinden wij belangrijk, hoe beoordeel je deze pagina?
Scroll naar top