Home / Nieuws / Huurverhoging

Huurverhoging

Vanaf 1 juli 2022 gaat de huur voor een sociale en vrije sector huurwoning weer omhoog. Dit na een huurbevriezing die tot 30 juni 2022 duurt. 

Wij verhogen de huur van onze sociale en vrije sector huurwoningen met 2,3%

Dit betekent dat wij de huurverhoging beperken tot het gemiddelde jaarinflatiepercentage tot december 2021. De huurverhoging geldt voor alle typen sociale huurwoningen, kamers, woonwagens en woonwagenstandplaatsen. En voor onze vrije sector huurwoningen. De huurverhoging is afgestemd met HuurdersPlatform Seyst.

Van sociale huurwoningen waarvoor een sloopbesluit is genomen, verhogen wij de huur niet.  En wij vragen geen inkomensafhankelijke huurverhoging.

Betaal je per automatische incasso? Je hoeft niks te doen

Wij schrijven het nieuwe bedrag per 1 juli van jouw rekening af.

Specificatie van jouw huur en de servicekosten

We informeren alle huurders voor 1 mei per brief over de huurverhoging. Je vindt deze brief ook in het huurdersportaal via www.mijn.woongoedzeist.nl.

Betaal je servicekosten? De afrekening servicekosten volgt in een aparte brief

Eén keer per jaar verrekenen we het door jou betaalde voorschot met de werkelijk gemaakte kosten. Mogelijk kan de afrekening aanleiding zijn om de voorschotten servicekosten per 1 juli ook aan te passen. Dat lees je dan in de aparte brief met de afrekening servicekosten. Deze brief krijg je voor 1 juli.

Goed om te weten: je kunt niet altijd bezwaar maken tegen de huurverhoging

Op de website van de Woonbond vind je de redenen om bezwaar te maken tegen de huurverhoging. Wil je bezwaar maken? Jouw bezwaarbrief dient vóór 1 juli 2022 door ons te zijn ontvangen.

Stap voor stap zorgen we ervoor dat al onze woningen goed geïsoleerd worden

De planning voor de renovaties komt zorgvuldig tot stand. We kunnen echter niet alles tegelijk verduurzamen. En dus is het goed en belangrijk om te weten wat je zelf kunt doen. Klik hier voor tips voor meer comfort én om de energierekening zo laag mogelijk te houden.

Goede muur- en dakisolatie maken het grootste verschil. Ook vloerisolatie (bij begane grond) en dubbel glas zijn onmisbaar voor wie energiezuinig wil leven. Deze en meer energetische verbeteringen nemen we waar mogelijk mee als we onze woningen en complexen renoveren. Bij monumenten kan dit echter helaas niet altijd. Klik hier voor alle lopende projecten.

Betaalproblemen? Laat het ons weten

Huurders met betalingsproblemen kunnen altijd bij ons terecht voor hulp. Wij zoeken graag samen naar een oplossing op maat. Dat doen we voor elke huurder die minder inkomen heeft en daardoor moeite heeft om de woonlasten te betalen. Ook kun je voor begeleiding en hulp terecht bij de Regionale Sociale Dienst Kromme Rijn Heuvelrug en Sociaal Raadslieden Zeist.

Per e-mail in plaats van per brief

Steeds meer informatie is digitaal beschikbaar. Dit is niet alleen duurzamer, maar ook sneller. Daarom ontvang je – als wij je e-mailadres hebben – de aankondiging huurverhoging per e-mail.

Hebben wij (nog) geen e-mailadres van jou? Dan ontvang je de huurverhogingsbrief nog per post. Wij ontvangen jouw e-mailadres graag. Bel of mail ons om dit door te geven. Zo kunnen we je in het vervolg makkelijker en sneller bereiken. En het is beter voor het milieu! Win-win dus.

Neem gerust contact op als je vragen hebt

Wij zijn van maandag tot en met donderdag bereikbaar tussen 8.30 en 16.30 uur. En op vrijdag tussen 8.30 en 12.00 uur. Stuur een e-mail naar huurverhoging@woongoedzeist.nl of bel (030) 693 66 02.

Jouw mening vinden wij belangrijk, hoe beoordeel je deze pagina?
Scroll naar top