Veelgestelde vragen
Geld
Wat gebeurt er als ik te laat betaal?
Zijn er andere betaalmogelijkheden?
- U betaalt uw huur op uw persoonlijke pagina in ons huurderportaal Mijn Woongoed Zeist.
- U machtigt uw bank om de huur over te maken. Dit heet een periodieke overboeking.
- U maakt zelf de huur over onder vermelding van uw klant- en contractnummer in het vakje mededelingen.
- U betaalt via een pinbetaling. U komt persoonlijk langs op ons kantoor en betaalt de huur met een pinbetaling. Let op: U kunt niet contant betalen aan onze balie, pinnen kan wel.
Mag mijn huur worden verhoogd?
Ik heb een huurachterstand, wat nu?
Huren
Ik wil de huur opzeggen, wat moet ik daarvoor doen?
Wanneer kom je in aanmerking voor een sociale huurwoning?
Ik wil een woning huren, hoe moet dat?
Opzeggen | Heeft u inloggegevens voor het huurderportaal? | Ja, U kunt opzeggen via het huurderportaal via het format voor de huuropzeggingsbrief. Nee, via de site kunt u het opzeggingsformulier downloaden en naar ons mailen. www.woongoedzeist.nl/huren/huuropzegging/ Nee, U kunt per mail of post uw huur opzeggen. |
Kan ik ook telefonisch opzeggen? | Nee, telefonisch opzeggen is niet toegestaan. | |
Termijn | Hoelang van te voren moet ik de huur opzeggen? | De huur mag dagelijks op werkdagen worden opgezegd, houd daarbij rekening met een opzeggingstermijn van 30 dagen. De laatste huurdag moet op een werkdag zijn. |
Wie | Wie moeten de huuropzegging ondertekenen? | De huuropzegging moet worden ondertekend door zowel de hoofd- als de medehuurder. Als de huur eenzijdig (d.w.z. één van beide huurders blijft achter) wordt opgezegd, dan is sprake van een afstandsverklaring. |
Toelichting proces | U ontvangt binnen twee werkdagen na ontvangst van de huuropzegging een bevestigingsbrief van ons. In deze bevestigingsbrief wordt de datum van de voor- en eindinspectie vermeld. | In de bevestigingsbrief wordt globale informatie over de wijze waarop de woning opgeleverd moet worden en de wijze waarop we omgaan met overname van goederen vermeld. Tijdens de eerste inspectie neemt de wijkopzichter dit met de huurder door. |
Kopen
Ik heb gehoord dat ik mijn woning kan kopen, maar dat wil ik helemaal niet. Moet ik nu verhuizen?
Ik wil mijn huurwoning kopen kan dat?
Wat moet ik doen als ik wel wil kopen, maar mijn eigen woning niet te koop is?
Lastige kwesties
Ik heb een klacht, wat moet ik doen?
Heeft u een klacht over onze dienstverlening of is er iets anders waar u niet tevreden over bent? Laat het ons weten. We doen ons best om dat samen met u op te lossen. Lukt dat niet dan kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillenadviescommissie. Meer informatie over de het indienen van een klacht vindt u op de pagina Een klacht.
Ik ben huurder en ervaar overlast, wat nu?
Servicekosten
Wat gebeurt er als ik verhuis?
Is het betalen van servicekosten verplicht?
Wanneer ontvang ik een jaarafrekening voor de servicekosten?
Waarom ontvang ik een jaarafrekening voor de servicekosten?
Ik moet bijbetalen, maar kan het bedrag niet in één keer terugbetalen?
Mijn bankrekeningnummer in de brief is niet ingevuld of klopt niet. Wat moet ik doen?
Ik krijg geld terug. Wanneer maakt Woongoed Zeist dit bedrag aan mij over?
Krijg ik teveel betaald geld/voorschot terug?
Uw woning
Er is iets kapot in mijn woning, wat moet ik doen?
Warmtekosten
Is het betalen van warmtekosten verplicht?
Ik heb vragen over de jaarafrekening warmtekosten. Wat kan ik doen?
Kan ik het voorschotbedrag dat ik iedere maand betaal wijzigen?
Ik moet bijbetalen, maar kan het bedrag niet in één keer terugbetalen?
Mijn buren krijgen meer geld terug of hoeven minder bij te betalen dan ik. Hoe kan dat?
Mijn bankrekeningnummer in de brief is niet ingevuld of klopt niet. Wat moet ik doen?
Ik krijg geld terug. Wanneer maakt Woongoed Zeist dit bedrag aan mij over?
Krijg ik teveel betaald geld/voorschot terug?
Wanneer ontvang ik een jaarafrekening voor de warmtekosten?
Waarom ontvang ik een jaarafrekening voor de warmtekosten?