Betalingsachterstanden of (andere) geldproblemen? De Regionale Sociale Dienst helpt!

Het is vaak moeilijk om hulp te zoeken als u betalingsachterstanden of (andere) geldproblemen heeft. En het is juist zo belangrijk om snel hulp te krijgen! Want geldproblemen kunnen grote gevolgen hebben.

De Regionale Sociale Dienst (RSD) biedt met ingang van januari 2021 actief hulp aan mensen met geldproblemen. Ook als ze daar niet specifiek om gevraagd hebben. Vroegsignalering noemen we dat. De RSD gaat dit doen onder de naam ‘Vroeg in Actie’.

Wij melden huurders met betalingsachterstanden aan bij de RSD

Dit is een verplichting vanuit de Wet gemeentelijke schuldhulpverlening (Wgs). Het is een aanvulling op onze aanpak bij een huurachterstand.

Samen op zoek naar een oplossing

Heeft u een betalingsachterstand van huur, energie of water? Of loopt u achter met het betalen van uw zorgverzekeraar? Dan kunt u van ‘Vroeg in Actie’ een sms-bericht, een e-mail, een brief of een huisbezoek verwachten. De RSD gaat dan samen met u kijken hoe u het beste geholpen kunt worden. Vaak worden de problemen al gauw opgelost. Zijn de problemen groter dan verwacht? De RSD gaat graag samen met u op zoek naar een oplossing.

Ontvangt u een bericht van ‘Vroeg in Actie’? Kom zelf in actie

Neem contact op met de RSD. En natuurlijk kunt u ook nu al bij hen terecht met geldzorgen. Op werkdagen is de RSD telefonisch te bereiken tussen 08.00 en 17.00 uur via (030) 692 95 00. Mailen kan ook: schuldhulp@rsdkrh.nl. Samen met u kijken de medewerkers van de RSD graag hoe zij u zo goed en zo snel mogelijk kunnen helpen.

Deel deze pagina: